Jobb, bygge och god mat

Just nu, och några månader framåt, så kommer mitt liv att bestå av arbete och växthusbygge. Ett bygge som skulle varit klart för länge sedan, men först för några veckor sedan tog fart i och med att markarbetet blev gjort! Det är svårt att bygga huset först och göra marken sedan, rent ut sagt, ganska omöjligt!

I fredags så levererades allt material som behövs för att bygga formen, eftersom sågen kom med en bil som saknade kran, så fick jag hjälpa till att lossa allt. I lördags så körde jag buss, tanken var att Calle skulle börja med formen, men det spöregnade nästan hela dagen. Med andra ord, en perfekt dag för busskörande och soffslappande!

I går så började vi med formen. Det är fortfarande mycket kvar, men nu så ser man vilket rymligt växthus det kommer att bli!

Som jag skrev, det är fortfarande mycket kvar på formen, men igår så hann vi inte göra så mycket mer, för vi var bjudna på middag hos världens sötaste lilla familj.

Linne, Mika, Morgan och Malte!

De bjöd på pulled pork. Mycket gott var det. Nästa gång vi ska laga till en bit karré, så blir det nog just det!

Malte har börjat pröva fast föda. Ingen har dock talat om för honom att man inte kan suga upp näring genom porerna, att man måste stoppa maten i mun och sedan svälja!

Morgan är ett riktigt charmtroll och han vet vem som gillar att leka med bilar, men nästa gång jag åker dit, då så ska jag ha arbetsbyxor med knäskydd.

Linnea och Mika får också vara med på ett hörn!

Nästa helg så ska först formen byggas klar. Sen, på söndagen, då gjuter vi golvet. Fram tills dess är det jobb, jobb och ännu mera jobb. Och även fast jag kommer att köra några av mina favoritlinjer, så ser jag inte fram emot onsdag-torsdag. Körning till stan och det kommer säkerligen att vara en massa krångel i trafiken pga statsbesöket. Jag håller tummarna för att det ska bli lindrigare än vad jag befarar! Vi får väl se hur det blir med det!

 

Kommentarer