Hösten är här

Äntligen! (Och nu vet jag att det är en hel del människor där ute som kommer att opponera sig.) Hösten är här. Jag trodde att den här, den längsta sommaren som jag kan minnas, aldrig skulle ta slut. Jag gillar sommar, tro inget annat, men jag tycker att den har varit lite väl lång och på tok för torr.

Med allt regn som kommer nu, så finns det fortfarande en chans att det kommer lite svamp. Här ute på ön, har jag inte hittat en enda än så länge.

Medan regnet öser ner, så sitter jag och skär ut fröpåsar. I år har jag verkligen samlat in många olika sorters fröer och då behöver jag påsar. I år så har jag kommit på den lysande idéen att lägga papper i flera lager för att skynda på arbetet lite granna. Jag tror det kommer att funka med fyra papper åt gången, men dit har jag inte kommit ännu!

 

Kommentarer

  1. Impecta säljer färdiga påsar - vita utan någon som helst text. Jag gjorde som du tidigare, men latmasken i mig blev överlycklig när den hittade Impectas hundrapack :)

    Ha en fin kväll!
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja normalt så är jag värsta sorten latmask, söker genvägar hela tiden, men just påstillverkning tycker jag är ganska rogivande!
      Monzan

      Radera

Skicka en kommentar