En riktigt dyr vecka

De senaste sju dagarna har verkligen varit dyra.

Det började trevligt förra tisdagen då jag åkte in till stan på min rast. Förutom att jag hade riktigt trevligt i stan, så handlade jag lite kläder och en fin väska (den har jag inte visat någon bild på ännu, får göra det sen).

Så fortsatte den dyra veckan i lördags. Då jag gick in i affären på ön, med mobilen i handen. Den hand som jag höll mobilen i, råkade jag dänga in i en varuhylla. Så hårt, så mobilen trillade i golvet. Det var varken ett högt eller särskilt hårt fall för mobilen, men skärmen sprack. Det känns nästan som om det var lite på tiden, som jag har slängt mina mobiler, den förra Iphonen seglade nästan tio meter innan den slog i backen och den höll. Den här luren har trillat ur bröstfickan på uniformsskjortan otalet gånger utan att gå sönder, så det var nog dags. Onödigt, men den har liksom samlat på sig "gå sönder poäng".

Jag tyckte att jag skulle byta glas på telefonen, men Calle beställde en ny åt mig. Fördelen med det är ju att jag får en bättre kamera och med tanke på hur mycket jag använder mobilkameran, så är ju det bra!

Efter min första arbetsdel i dag, så kom jag hem till mamma och pappa. Jag plockade upp min Padda för att läsa lite nyheter, då jag upptäcker att vänsterhörnet i glaset gått sönder, innan jag undersökt paddan klart, så kunde jag konstatera att jag också hade en större spricka nertill och en spricka nerifrån upp mot mitten höger. Det får jag banne mig leva med, för det kostade nästan tusen kronor att få glaset utbytt och det är för mycket just nu.

 

Kommentarer