Semestern rullar på

Förra veckan tänkte vi att vi skulle vila upp oss ordentligt. Det blev lite si och så med det. Måndagen var vi helt själva och tog det bara lugnt, men på tisdagen, då brakade det loss ordentligt. Då kom Linnea, Morgan och Malte. Pappa Mika arbetade så han kom först på kvällen och då hade han farfar Jörgen med. (Farmor Tina var bortrest och farfar Jörgen tycker inte om att laga mat till sig själv)

Morgan är en liten kille med mycket spring och bus i kroppen, så man måste vara på alerten hela tiden. Skoj, men samtidigt mycket jobbigt när man inte är van. För att få lite lugn och ro, så är det bästa man kan göra att sätta honom i ett hallonsnår, eller för den delen, Jordgubbsbåten går också bra. Man låter helt enkelt maten tysta mun!

Kasta boll till Whoopi, leka med vatten, tv-mys med morfar och tillsammans med lillbrorsan och mamma

Fredag till lunch, då blev vi åter själva. Lite lugn och ro på Gåsvik var hett efterlängtat, men redan till lunch på lördag fick vi nästa omgång gäster. Jag hade övertalat lillebror, Virve och Adrian att springa Ljusteröruset. För bror gick det så där, han slutade på elfte plats efter ett lopp som gick på en bana som inte alls tilltalade honom. Han kallade det för orientering! För Virve och Adrian gick det bra, förutom att banan var så dåligt markerad att de sprang fel, längre och snabbare än de juniorer som sprang rätt! Så Adrian tilldelades förstaplats trots fel löpväg.

Eftersom Adrian och Virve inte sprang förbi mig, småblessyr det inget kort

I söndags tog vi en efterlängtad tur med båten, som sällskap hade vi Johan Bygg. Calle drog upp en Abborre, Johan och jag fick nöja oss med att se fisken. Vattnet i viken där vi stannade för fiske kokade nämligen av hoppande fiskar, ganska spännande faktiskt. Jag passade på att ta årets första dopp, det gillade inte Whoopi, så hon simmade efter för att hämta in mig.

På söndagseftermiddagen fick vi finbesök ifrån Odensala. Pelle och Lisa. Lisa hittar man här. Det blev en mysig spontanafton.

I går så hade jag en hel dag för mig själv. Calle skulle göra Johan sällskap till Nyköping och tillbaka. Min härliga ensamdag ägnade jag åt bärplockning, gräsmatteklippningen och en massa spinning. Jag har knappast rört spinnrocken på en hel månad. Men i går hade jag flyt och den andra spolen med vit BFL ull är nu nästan klar!

I dag ska ägna förmiddagen åt tomtstädning och en tur till sopstationen, sen får dagen bli, precis så som den blir!

 

Kommentarer