Semestern är över

Semestern är slut. Sedan i tisdags faktiskt! Och ändå så har jag inte kommit igång med bloggandet.

Det måste bli ett slut på mina lata dagar. Jag har ungefär precis hur många inlägg som helst, snurrandes i huvudet varje dag, men jag får dem liksom inte på pränt. En anledning är faktiskt att det är jobbigt att skriva utan riktigt tangentbord, men det är absolut inte den enda anledningen, en annan anledning, är att jag lagt mycket tid på handarbete. Jag stockar och spinner som en galning just nu och det tar tid. Men den absolut största orsak till att jag inte skrivit, är att jag är en lat en. Har alltid varit väldigt lat och jobbar med att bli mindre lat hela tiden. Det går tyvärr inte så bra, jag är fortfarande lika lat.

Har i alla fall bestämt mig för fler och kanske kortare, inte fullt så detaljerade inlägg. Vad tycker ni, låter det bra?

Ni vet växthuset som skulle byggas i våras/somras? Det har fortfarande inte börjat byggas, däremot så är nu markarbetet gjort, så inte nästa, men helgen därefter börjar vi med formen för golvet, sen hoppas vi att vår vän, Johan Bygg har tid och komma och förse oss med betong!

Trots sniglarnas idoga försök att förstöra all skörd för mig, så har vi faktiskt lyckats skörda en hel del i år. Bland annat så har den överlevande Squashplantan gett oss flera stora squashisar.

Sockerärtorna har inte heller gjort oss besvikna, tomaterna däremot, de är som vanligt väldigt sena! Nästa år, då lovar jag att jag ska göra som Ulla Hasselmark skriver i sin blogg att man ska göra.

 

Kommentarer