Månskenssafari

På väg till jobbet idag, var det som ett litet minisafari. Inte nog med att det var vilda djur, det var dessutom månsken.

Allt som allt så såg jag tre rävar, två på ön, de hade tjocka fina pälsar, ingen skabb där inte! Sen en stackars räv längst med 276. Det var ingen vacker syn. Där kan vi prata om skabb. Hoppas att någon skjuter den snart. Längst med 276 såg jag också flera katter och en ormvråk. När jag var på väg in i Täby kommun satt det ett gulligt korppar uppfluget på en lyktstolpe. Jag fullkomligt älskar korpar, eller som Calle och jag brukar väsa när vi ser dem; Ravens. Jag tror att min överdrivna förtjusning i korpar, hänger ihop med att jag läste Buster när jag var liten och i Buster fanns det en serie som handlade om en pojke som hade en tam korp.

Nog om korpar.

Hela vägen till jobbet jagade jag månen och jag lyckades faktiskt få tre bra bilder. Den bästa är nog den med månen ihop med solen som är på väg upp!

 

Kommentarer