Vädret

Det är inte direkt en busschaufförs drömväder just nu. Bakom framrutan blir det olidligt hett och det spelar ingen roll hur många fönster och takluckor man öppnar, eller vad man ställer A/C:n på. Olidligt är just vad det är. I morgon har de lovat regn, hoppas, hoppas, men jag tror det först då jag ser det! Regn behövs, gräsmattor överallt börjar bli bruna och stickiga, blåbären har stannat i växten, goda men jobbiga att plocka. Om det ska bli några hallon att skörda, så behövs det mycket regn, så jag håller fingrarna korsade.

I natt sover jag hos Mamsen och Papsen och hur mycket Calle än gnäller över värmen i vårt sovrum, så är det inget mot vad det är i Märsta.

Sovrummet i Märsta 19:30

I morgon blir det shopping på rasten. Jag ska på besök till Täby centrum. Dop och 70-års kalas i helgen.

 

Kommentarer