Torkan fortsätter

Inte vet jag, men visst brukar väl inte trädens löv börja gulna redan i slutet av Juli?

I går, när jag skulle åka till affären, så kom det några droppar regn. Jag blev överlycklig, men så kom jag på att det säkert var någon som bara lurades lite. Och mycket riktigt, det var bara några droppar som föll. Inte ens så att det märktes på marken.

Eftersom jag slutade tidigt, redan klockan halv elva, så var jag hemma till klockan tolv. Lagom tills hamnmagasinet öppnade sina portar för sommarrean. Det var helt galet hysteriskt med människor inne och utanför den lilla butiken. De flesta rev i hoodtröjorna, de med vår latitud/longitud på bröstet. Ett tag tänkte jag försöka få tag på en till Calle, men det var lönlöst, jag fick nöja mig med det jag åkte dit för. Jutegarn! Jag har stickat en disktrasa och i kväll ska jag testa hur jutet reagerar på varmt vatten. Känns som om en disktrasa ska tåla minst 60grader, gärna mer, för att bli riktigt ren.

Ett tag nu så har jag funderat på varför mitt Silverarv inte tar sig och varifrån de lustiga groparna kommer. Nu vet jag!

 

Kommentarer