Tapetserarblåbär

När man inte har växthus, så blir inte grönsaksskörden så där jätteöverdådig. Ja, jag har ju lite (japp, lite för det mesta har sniglarna tagit) sallat, sockerärtor, Squashen, vitlöken och kryddor. Men inget överdåd. Det är då man får ge sig ut i skogen. Just nu bjuder skogen på blåbär. Inte överdrivet mycket och absolut inte stora, snarare ganska små och torra, men jag lyckades i alla fall skrapa ihop ett kilo under svärmors och min tur ut i skogen. Allt vakuumförpackar jag och fryser in.
Jag har ännu inte fått sådan ordning på köket, att jagvill visa bilder på det. Men jag kan visa bilder på min tapetsering! Ja, de som bodde i huset före oss, struntade att tapetsera bakom en del skåp och de skåpen har vi nu tagit bort. Som tur var så hade de lämnat en tapetrulle. Synd att behöva tapetsera en snygg tapet uppochned, men när de som tapetserat inte kan se hur en tapet ska sitta, ja då fortsätter man i samma anda som de!

Att sedan de nytapetserade våderna är mycket ljusare än de gamla och att vi hade lite bråttom att få upp dem, (därav bubblorna) det är sådant som man får leva med!

Hittade en siamesisk ringblomma i går. Tror inte att jag någonsin har sett en sådan tidigare. Fin var den i alla fall.

 

Kommentarer