Headache from hell

Natten till igår så kom så äntligen det hett efterlängtade regnet!

Jag vet inte om det var värmen och den stillastående luften i sovrummet i kombination med lågtrycket som kom med regnet, som gjorde att jag vaknade men den hemskaste huvudvärk jag haft på väldans länge. Inte nog med huvudvärk, jag vaknade dessutom helt outvilad. Trött som bara den och jag glömmer helt bort att dricka kaffe!

På min delade rast, så fanns det inte någon längre stund över för vila eftersom jag hade ärende till Täby. Eftermiddagsdelen var jag således lika trött och hade fortfarande lika ont i huvudet som på morgonen.

Hemma hade Calle hämtat ut familjens nya "nyttopryl"! Japp, den dagen Calle verkligen fäller något ätbart djur på sina jakter, då kommer vi att ha stor nytta av vår nya "FoodSaver"! Nä då! Vi kommer ha stor nytta av den även när vi gör korv, har plockat svamp eller bär eller helt enkelt köpt hem storpack av kött som behöver packas om inför infrysningen.

Ja, vad är då vår "FoodSaver" för något? Jo, det är en vacumpackare!

Allt nytt måste testas på en gång. I går var inget undantag. Det bästa vi hittade att premiärpacketera var den svarta trumpetsvampen. Om man tänker hur mycket plats den torkade svampen, förvarad i literhinkar, har tagit, så är det här en klar förbättring ur skrymselsynpunkt!

Så här första gången, så kan man väl erkänna att vi använt ganska så mycket för mycket plast.

 

Idag skiner solen igen. Min huvudvärk är som bortblåst och känner jag efter ordentligt, ja då är jag inte ens trött längre. Med andra ord; livet leker åter igen för mig! 😄

 

Kommentarer