En salig blandning av gammalt och nytt

I dag så hade jag två uppgifter, den första, att köpa reservdelar till båten. Det skulle göras på Yamaha Marine Store i Norrtälje. Den andra uppgiften var att köpa ett par nya arbetsbyxor till Calle och eftersom jag ändå var i Norrtälje så åkte jag till Swedol.
När mina uppgifter var avklarade, så tyckte jag att man inte åker till Norrtälje utan att turista lite. Norrtälje är en charmig stad som består av en blandning av sekelskiftseshus, 70-tals betongkolloser och fina villor. Vatten som brusar och vatten som blänker. Ett landmärke i Norrtälje, är den gigantstora silon nere vid hamnen.

Innan vi gick tillbaka till bilen, så bara måste jag fika. Jag hittade ett café som skröt om sin stora uteservering. Först så kollade jag att det var ok att ta med Whoopi och det var det, tillochmed så ok, att de hade en vattenskål som det stod "Hund" på. När jag tittade mig omkring på uteserveringen, så fattade jag inte vad de menade med "stora uteservering", det var ju bara tre bord och tolv stolar!?! Sen så tittade jag upp och såg den, uteserveringen med stort U. På ena sidan hade de terass i två plan, på andra sidan hade de en loungegrupp en våning upp! Där skulle man lätt kunna fika en hel dag, förutsatt att vädret var ok, trevligt sällskap eller en extremt trevlig bok.

 

Kommentarer