Trender kommer och trender går

Visst är det konstigt hur en trend bara dyker upp sådär helt ur tomma intet!?! Tills för två helger sedan, då vi var och snickrade hos Calles arbetskompis, Jocke och hans fru Nilla, så hade jag aldrig hört talas om att sticka disktrasor. Men Nilla och jag kom in på handarbete och hon berättade att hon stickade disktrasor. Nilla stickade sina trasor i ett bomullsgarn. Några dagar efter Nillas disktrasor, så ramlade jag på någon blogg som skrev om disktrasor och efter det så har det bara fortsatt! Allt ifrån bomullsgarn, via bambugarn till lingarn har jag läst om och det var vid lingarn jag hajade till. Jag köpte lin för länge sedan och spann lite. Eftersom jag tyckte att det var svårt, så blev det bara lite spunnet, men nog ska det räcka till en eller två disktrasor, det är jag säker på!

I lördags var det helt underbart väder på ön, så jag passade på att arbeta ute en hel del. Förutom att jag klippte gräset, i vanlig ordning, så sådde jag lite sallat, det var ett gäng gamla frön, som låg i en blöt fröpåse, som jag tyckte skulle ned i jorden. Kommer det något, så blir jag glad, om det inte kommer något, så gör inte det något, för idag passade jag på i ett regnuppehåll att gå ut och så nya frön av sallat och spenat!

Eftersom det regnat ganska mycket idag, så har vi mest hållit oss inomhus. Calle har varit duktig och målat hela trapphuset, själv så har jag städat klädkammaren, vilket i och för sig kan anses duktigt, men duktigare hade det varit om jag låtit bli att låta klädkammaren bli så stökig att nästan en hel dag gått åt, åt städning! (Men nu är det iallafall fint där)
I trädgården blommar, förutom Akleja, Syrén och Kaprifol, även Liljekonvalj, Rhodondendron och Gräslök! Jag har så lite som blommar fint i trädgården och så mycket gräslök, så jag låter gräslöken gå i blom!

Kommentarer