Nu så är det på G!

Dessa jävla sniglar! I dag så skulle jag ner till landet för att plocka in lite sallat. Och lite blev det, för sniglarna har varit där och ätit upp det mesta. Än så länge så har de "bara" ätit av den först sådda sallaten, så kanske kan jag fortfarande rädda den andra omgången sallat.
Och så var det färdiggnällt och vi tar upp roligare saker. Som att jag verkligen vet vad jag ska göra med det ospunna linet som jag har. Det ska spinnas och sedan stickas disktrasor av! Min andra disktrasa är klar, den blev betydligt mycket finare än den första. Men att den första inte är så snygg, det gör inte så mycket, för den fungerar utmärkt! Nu så har jag börjat på en tredje trasa, den här gången har jag använt en större sticka, blir kul att se om det blir någon skillnad i användandet av trasorna, alltså om maskstorleken gör att de tar bort skit lättare.
Det är himla synd att man har så lite tid till att göra allt kul man vill hinna med. Nu har jag hittat en grej som jag verkligen vill pröva, problemet är att det krävs en massa tid. Först tid att spinna vitt silke och vit ull, sen en himla massa tid till att hitta svampar! Jag ska pröva på att färga garn med svamp! Av bilderna som jag hittat på svampfärgat garn, så blir det verkligen läckra färger!
Bilderna har jag lånat ifrån Lystickan
Mer kul som bara måste hinnas med, bärplockning! Det är ju fortfarande ett tag kvar tills hallonen är mogna, men nu är det en, max två veckor kvar tills blåbären är helt mogna! Längtar väldans, för i frysen så är det tomt och så vill vi inte ha det!
Kul som inte tar någon tid längre, det sköter sig helt och hållet själv, är Vallmon och de första två blommorna blommar nu! Och så en pytteliten knopp, ska bli kul att se den blomma.

Kommentarer