Mitt längsta inlägg, någonsin (Och den längsta rubriken också)

Bara en sådan där dag


I dag vaknade jag 5 min i 4. Nice, tänkte jag. Då kan jag somna om. NOT! Jag ska ju med 5-färjan. Det var bara att kliva upp och börja göra sig i ordning.

Jag kliver upp, klär mig, gör iordning en liten matsäck, slösurfar ett litet tag och går ut och sätter mig i bilen, börjar åka. Innan jag kommer till stora vägen, så inser jag att jag glömt kaffet! Det är bara att åka tillbaka och hämta det, för utan mitt goda morgonkaffe vägrar jag arbeta!

Och så sitter jag åter i bilen, på väg till färjan, smuttar på mitt goda kaffe och kommer på att jag glömt mobilen! Jeeezus, en dag utan mobil, hur fanken ska det sluta? Ja, ja, det får lov att gå. Det som är det stora problemet med att inte ha mobil, det är det att jag en ganska lång resväg till/från jobbet och om det skulle hända något med bilen, så måste man ju kunna ringa.

När jag sitter och svär högt över att jag lyckats glömma mobilen, ja då kommer jag på att jag inte har några solglasögon med mig! Hoppas att vi får dåligt väder idag! Nä då, jag bara skojade. Jag får helt enkelt skylla mig själv och lida i det gassande solskenet.


.....................................................


Bränder


På väg ut ur Åkersberga såg jag en rökpelare stiga upp i luften. Det såg misstänkt ut som brandrök och det kom ifrån husbilsförsäljningen. Eftersom jag, sist jag såg något som liknade brandrök, inte ringde 112 och sedan förbannade mig för att jag inte ringde, så tänkte jag att det är bäst jag ringer. Nej visst nej, jag har ju ingen telefon! Som tur var så hade jag lite mötande bilar och jag hoppades att de ringt.

När jag närmade mig ännu mer, så såg jag brandrök stiga upp genom en taklucka på en av husbilarna och när jag passerade, så såg jag att det redan var brandmän där och arbetade med branden! Någon ordentlig person hade ringt brandkåren, vad bra!

Husbilarna där står ganska tätt parkerade, så man får väl anse att det var tur att det bara brann i en husbil och att ingen gasten ännu exploderat! (Fast man plockar kanske bort gastuberna medan de inte används?)


..................................................


Så där ja, nu har jag varit hemma i några timmar, hunnit baka focaccia medan Calle stekte Salsiccia, ätit en god middag och druckit ett gott vin. Man kan säga att dagen slutat betydligt bättre än vad den började.

I morgon så är det sjösättning, äntligen! Vi köpte båten i höstas, men hann aldrig ta den i bruk innan isen la sig.

I övrigt så har min dag varit bra, dagens tjänst var lätt som en plätt! Ses i morgon!

Kommentarer