KORV, KORV, MASSOR AV KORV!

Förutom att jag hann samla ihop gräsklipp till landet, så har dagen helt gått i familjen och korvens tecken. Eftersom vi inte hann förbereda köttet igår, så fixade Calle köttet och jag kryddorna på förmiddagen. Vid lunch så dök Linnea med familj upp. Lilla Malte har problem med magen, så hanns liv ser just nu ut ungefär så här; Mat, glad, sova, ont i magen, fisa, mat, glad, sova och så vidare! Men det är väl så livet ser ut när man är 2 1/2 månad gammal ( eller, man kanske ska kalla honom ung)?

Jag trodde att Morgan skulle tycka att det var kul med Korvstoppning, men han var mer intresserad av att kavla pasta och göra fina pastafigurer!

Korv blev det i massor och faktiskt, så blev de godare än sist. Jag tror att det beror på att jag var väldigt noggrann med kryddorna. Det blev så mycket korv så vi ringde in Tina och Jörgen på korvgrillning och det uppskattade Morgan. Farmor och farfar är ju toppen!

Allt som allt så kan man säga att vi haft en underbar helg med härliga barnbarn!

 

Kommentarer