Det går framåt, både inne och ute.

I dag åkte jag en sväng till fastlandet. Medan jag var borta, så åkte Calle till sågen och köpte lister, foder, golvsocklar och kvartsstavar för att kunna göra klart trappen. När jag kom hem stod han och grundade. Det var bara för mig att greppa en pensel och hjälpa till.
Vi har haft tur idag. Det har inte kommit en droppe regn på oss, till skillnad mot igår! Det var värsta on/off vädret. Ena stunden riktigt vräkte det ner, någon stund senare, så sken solen och gatorna ångade, men när man arbetar så gör inte mycket regn något alls!

När vi tyckte att vi jobbat klart i hallen gick jag ned till köksträdgården för att inspektera. Äntligen så har morötterna börjat komma upp! De är inte stora än, men de är i alla fall på G. Rödbetorna däremot, de syns inte till, hur nära jag än kryper. Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan de första bladen börjar synas? Det verkar som om det blir mycket Jordgubbar och Hallon i år, men jag tror inte att Gubbarna hinner mogna till midsommar.Lite på skoj sådde jag majs. Jag tog vanliga popcornmajs. Jag ville bara testa och döm om min förvåning när jag hittade små skott där jag sått majsen. Nu är det ju så att jag inte har en susning om hur majsskott ser ut, men av det jag lyckades se på nätet, så kan det här mycket väl vara det.


På en blogg, Växthusliv, så läste jag att hon, när hon skördat klart Grön Sparris, klippte ned den, vattnade och täckte med en hink, allt detta för att få skörda vit Sparris också. Detta måste testas, så jag for ut, letade rätt på några stora krukor, jag hittade tre stycken och så ned och klippa ner sparrisen. Eftersom jag är extremt rädd om min Sparris, så tyckte jag att tre sparrisar räckte mer än väl. Om det misslyckas och sparrisarna dör, då är det inte fler än 3. Och det kan jag leva med.

Kommentarer