Väder och vind

Det sägs ju att vi svenskar älskar att prata om vädret och jag är inge annorlunda, så nu över till dagens väder!
Om några utav er har läst mitt lilla inlägg ifrån i morse, så vet ni att det var dimmigt, jättedimmigt till och med, i morse!

När jag väl var på jobbet, så sken solen och temperaturen hade gått upp nästan 8 grader! Innan förmiddagspasset var slut så hade temperaturen gått upp ytterligare några grader. Värmen höll i sig över hala rasten och en bra bit in i eftermiddagspasset. Men så plötsligt, på väg in mot stan för andra gången i kväll, i höjd med Sollentuna avfarten så rullade kylan in. Den kom i form av ett jättekonstigt moln, först så trodde jag att det brann för det var så konstig färg på det! Sen så upptäckte jag att temperaturen hade gått ifrån 23 till 17 grader på mindre än två minuter!

Nu blåser det och molnen ser riktigt sprängfyllda ut av regn.

Det är bara hoppas att det faktiskt kommer något regn, för igår, när jag sådde, så var jorden snustorr och det lilla regn som föll, det gjorde inte mycket för att blöta ner jorden. Och tittar man in på någon av alla väderappar som finns, så visar de att det dåliga vädret med låga temperaturer kommer att hålla i sig åtminstone veckan ut.

Så, slut på väderprat.

Bilden på blomsterrabatten igår, var inget vidare, så i morse tog jag en ny bild! Här ser man att jag också fick med mig hem en Blå bolltistel, min favoritblomma.

 

Kommentarer