Så är man äntligen på G

Jag måste fixa mitt tangentbord och det snart! Jag läste gårdagens inlägg idag och insåg att det var lika illa skrivet som inlägget innan det!
I dag visste jag att jag hade mycket arbeta att göra i trädgården, men jag bestämde mig för att först åka till Svärmor i Norrviken och hjälpa henne med Samsa-soffan (Den som jag har skrivit om här)(Nu är jag inte säker på att jag fått till länken, men man kan ju hoppas). Svärmor har arbetat på väldigt bra, men ville ha lite synpunkter innan hon gick vidare och det ända jag kunde komma med var att hon måste spänna tyget lite mer! Efter ett tag hos Svärmor kom Linnea och lilla Malte. Malte blir mer och mer lik storebror Morgan för varje dag som går.
Efter lite shopping i Åkersberga åkte jag hem och började mitt vårbruk. Äntligen så är jag igång! Inte alls som förra året men lite har jag iallafall gjort på tomten. I och med att det ska byggas nytt växthus i år, så kan ni glömma allt vad Gurkrapporter heter. Det jag kommer att odla i sommar är framför allt sallat, tomater, spenat och så ska jag göra ett försök med flera sorters bönor, vilka sorter vet jag inte ännu. ( Ooops! Jag höll på att glömma squashen)
Medan jag rev växthus idag, så passade jag på att rädda lite sparris, persilja och Salvia. I höstas flyttade jag en hel del sparris, men inte all eftersom jag inte vet om den klarar sig bättre om den flyttas på våren eller hösten. Jag lyckades i alla fall gräva fram 9 stycken fina tidigare oflyttade rotsystem, en del med små knoppar på, andra med långa rangliga stänger på. Nu är de omplanterade och allt jag kan göra är att vattna dem och hålla tummarna för att de ska ha klarat flytten.
Utav dem som jag flyttade i höstas, har de stora klarat sig ganska bra, åtminstone tre stycken har redan kommit långt. De mindre däremot, är det bara en som syns ovan jord än så länge, men jag hoppas på flera.
Extra glad blev jag idag då jag hittade dessa små blad! Jag har i fem år försökt att få till en ordentlig persiljeodling men aldrig lyckats, men nu tror jag bestämt att det är på G!
I morgon är det jobb, men på söndag fortsätter trädgårdsarbetet.

Kommentarer