Hemifrån

Vi har varit borta i helgen, hos en arbetskompis till Calle. De har ett hus som de håller på att bygga ut/om, men den senaste tiden så har det inte hänt så mycket. Vi åkte dit för att hjälpa till och få fart på bygget igen. Ibland kan man behöva en spark i rumpan så att man kommer igång igen. Bara det att Calle sa åt honom att vi skulle komma, fick honom att lägga spångolvet. I går hjälpte vi till med att sätta Osb-skivor och i dag lyfte vi upp allt material åt honom. Det kommer att underlätta fortsatt arbete mycket.

I går kväll blev det grillning och gott rödvin och roliga diskussioner. Vi hade mycket trevligt. Calle har köpt en madrass med inbyggd pump, synd att den bara 102cm bred, åtminstone 18cm för smal för min smak. Som tur var hade de också en sådan madrass, jag slapp alltså att sova på golvet!

När man är borta en helg, så är det inte mycket som skapas i trädgården av människohänder. Däremot så skapar naturen själv för fullt just nu.

I fredags så såg jag ingen potatis, men i dag var den där! Äppelträden stod inte i full blom i fredags, men de gör de i dag! Man kan nästan se vilket av träden som mår bäst! Ringblommorna har börjat visa sig, inte alls i den mängd som jag önskat, men i alla fall några!

(I bland, ganska ofta faktiskt, så blir jag så trött på Blogsy. I dag är det bilderna som inte funkar, jag får dem helt enkelt inte att"fastna". Ni får helt enkelt vänta till i morgon för att se dem!)

Kommentarer