Hammarby-Tulpaner och annat blommande

På mitt senaste inlägg med Tulpaner, så fick jag frågan i en kommentar var lökarna var inhandlade. Eftersom det inte är mina Tulpaner så har jag ingen aning om var de är inköpta, men jag lovade att fråga mamma var hon köpt dem. Tyvärr så minns inte mamma det, men sannerligheten att de är inhandla på ett av två ställen är väldigt stor. Antingen så är de ifrån Ulriksdal eller så är de ifrån Plantagen. Vad de heter kom inte mamma heller ihåg, men jag tycker att man borde komma långt med "Hammarby-Tulpaner", framförallt om man letar i Stockholmstrakten.I min trädgård så finns det inte så mycket blommor. ÄNNU! Jag längtar tills min trädgård blommar som mammas och pappas. Och jag arbetar hårt på att få den så. Tyvärr så tar det tid att prova ut växter som Rådjur inte äter. Hittills så vet jag att de inte äter Fingerborgsblommor eller Stormhatt. Det mesta andra som jag planterat har de gnagt på, som exempel; HöstAster, Aster, Prästkragar, Dahlior, Kärleksört och ibland, om det kniper, så äter de också Vallmo.

 

Kommentarer

  1. Hej och tack för info ang Hammarby-tulpanen!
    Den ska jag verkligen försöka få tag på, otroligt fin tulpan.
    Vad jobbigt när man vill ha lite blommor och så kommer rådjuren och tar allt, mitt barnbarn Alex var så glad över sina jordgubbar som han hade planterat men vips fanns det inte en enda gubbe kvar...Rådjuren kommer verkligen åt allt.
    Ha det bra nu och försök vila lite mellan alla jobb och planteringar mm :)
    Och krama om lilla Whoopi från mig, så gullig hund. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar