Crazy day in traffic!

Min eftermiddag på jobbet blev betydligt jobbigare än vad jag tänkt mig. Första tomturen in till stan gick hyfsat bra. Jag var i tid till min avgång. Ganska snart på väg norrut på Sveavägen, märkte man av ett litet trafikkaos och innan jag var vid Haga södra, så var jag sju minuter sen! Det är tur att vi har väl tilltagen körtid på 565:an, väl vid Brunnbyvik var jag bara en 1/2 minut sen. Istället för att stanna och ta min rast, så påbörjade jag min andra tomtur in till stan och tur var väl det! Synd bara att behöva offra rasten, för att kunna gå på tid!

I Upplans-Väsby har de en stor trafikplats som heter "Glädjens Trafikplats" konstigt namn på en trafikplats där det är mest köer hela tiden ifrån alla håll och kanter!

Redan vid Södra Kista avfarten började de riktiga köerna. Vid Järva krog var det totalt kaos och på Sveavägen var det inte mycket bättre!

 

Kommentarer