Hipp, hipp hurra för världens Bästa Mammas födelsedag

I dag är det världens Bästa Mammas 70-årsdag. Pussar och kramar i massor till Mamma!

Normalt väder när mamma fyller år, är väl egentligen ganska så mycket skit, men normalt så har våren kommit längre än i år. Men äntligen så syns det faktiskt att det händer saker ute i naturen. På mamma och pappas långsida, som ligger i söder, har de hett efterlängtade Krokusarna äntligen kommit igång. På andra delar av trädgården, ligger snön fortfarande djup!

I går var det lugnt värre i trafiken. I dag var Upplands-Väsby nerlusad av bilar. Det var så mycket bilar att jag inte riktigt kunde förstå var de kom ifrån! In till stan på eftermiddagen var det däremot olycksfritt på E4:an och jag var många minuter tidig till Frösundavik. Så för att rätta till la jag mig i fel fil innan Haga södra. När jag kom till City terminalen var jag bara två minuter tidig. Om jag lagt mig i rätt fil, hade jag antagligen varit över 15 minuter tidig och då hade jag inte haft någonstans att ta vägen, för det hade varit över en timme till min avgång ifrån Sergelstorg och vid Sergelstorg, har de snott en av våra uppställningsplatser.

Medan jag väntade på min avgångstid från Sergel, så fortsatte jag med min allt oftare förekommande syssla. BAKLÄNGESSTICKNING! I går, när jag satt och stickade, så tänkte jag; Gu' vad duktig jag är! Inget fel på evigheter.........och det var då jag såg det! Ett jätteslarvfel i mitten! Där kommer jag ju alltid att se det, så det var bara att börja sticka baklänges. Jag tror faktiskt att jag är uppe i 4 hela räta varv och tre aviga! (Jag var lite dum och glömde bort att ta kort, men man kan fortfarande se felet på den bild som jag tog med mobilen) I morgon har jag backat klart och då är det bara att lägga i framväxeln och gasa på!

 

Kommentarer