Bra början

Dagen började på ett strålande sätt! Solen sken och jag fantiserade om att sitta i pensionärskuvösen och spinna. När jag väl var hemma och färdig för att börja spinna, då stod regnet som spö i backen och jag blev kvar i mammas och pappas gästrum framför tv'n. I två dagar har spinningen gått lysande och snart har jag garn så att jag ska klara av att sticka klart min sjal.När jag började på eftermiddagspasset så regnade det fortfarande, men under körningen in till stan så slutade det att regna och solen bröt nästan igenom! Toppen med en dag som både börjar och slutar med härligt solsken!

Varken jag eller Mamma och Pappa var på trädgårdsmässan som var i Kista i helgen. Men Moster var det och där fick hon lära sig att vika tidningskrukor, ganska praktiskt då de blir fyrkantiga, man kan göra vilken storlek man vill (ingen vinflaska eller krukmakare som bestämmer storlek) och det enda man behöver är tidningspapper! Det ska moster få lära mig i nästa vecka, eller veckan därpå!

 

Kommentarer