Mycket går bra, annat går inte alls

I dag så slutade jag i hyfsad tid för att hinna hem och verkligen göra något och det som jag i dag väljer att pyssla med mest hela tiden är handarbete. Jag handarbetar varje liten ledig stund som jag får över. Eftersom jag är hemma, så spinner jag. Just nu så håller jag på att spinna röd silke. Det ska bli ett tvåtrådigt garn som i slutänden ska bli en sjal i stickad spets. Jag ska bara hitta ett lätt, fint mönster som en beskrivningsdyslektiker som jag kan klara av.
På jobbet och hos mamma och pappa så stickar jag. Jag håller på med en påsväska där själva påsen snart är klar, sedan är det bara axelremmarna kvar. Just nu så känns det som om alla delar till väskan kommer att vara klara i slutet av nästa vecka. Sedan så får jag väl fortsätta med finsockorna, för någon gång så ska ju också de bli klara.
Något som däremot inte går alls, det är mina trädgårdsförberedelser. Jag kommer fortfarande inte fram till det trasiga växthuset, så inget är uppröjt där och så länge som snön ligger, så blir det inget markarbete där växthuset ligger och ska ligga när vi i år bygger ett nytt. Inte ett frö har ännu kommit i någon som helst jord. Jag får nog köpa färdiga plantor i år, för några tomater och chili vill jag nog ha trots att det kanske inte kommer hinna bli något växthus att ha dem i. De får helt enkelt bo på altanen!
Altan där tomater och chili kan få bo om inte växthuset blir klart

Kommentarer

Skicka en kommentar