Var tar tiden vägen?

I går gjorde Calle och jag inget av vikt och ändå så hann jag inte med det jag skulle.

Jag hann inte ringa mina föräldrar, jag funderade mycket på att göra det, men missade det helt! Jag hann inte ta hand om mina fötter och det var inget som jag funderade på att göra, men som Calle undrade varför jag inte gjorde. Jag hann inte heller skriva ett blogginlägg, trots att jag tog bilder, redigerade bilderna och hade nästan all tid i världen.

I går så hann vi dock göra några saker som vi inte planerat att göra: Lingonsylt, starta en groddning av Alf-alfa, tvätta kläder och gå flera promenader med Whoopi! Det där med att tvätta kläder på en söndag är dock inte så bra! Det förstör min plan på att aldrig ha tvättställningen framme i veckorna. Kläderna var inte tillräckligt torra för att vikas i går kväll.

Tyvärr så blev lingonsylten för söt. Nästa gång så halverar vi mängden socker! Lagom till nästa helg så är det dags att mumsa på groddar. Så lätt att göra, att jag inte fattar att vi helt kommit av oss i vår groddning. För ca 10 år sedan så groddade vi ofta, sen, av någon helt oförklarlig orsak, så hamnade groddburken i ett skåp och hittades inte för ens jag städade tvättstugan för några veckor sedan!

Nästa helg så blir det kroppkakor (Inte öländska), hemmagjord lingonsylt, skirat smör (hemmagjort) och groddar. Oj, nu så blev jag riktigt hungrig!

Arbetsveckan blir en bra vecka (tror jag). Samma tjänst Mån, Tis och Ons, Tor har jag en tjänst som slutar riktigt tidigt och så har jag ju letat rätt på min finstrumpestickning!

 

Kommentarer