Strumpor eller Sockor

Jag arbetar på den andra sockan till Calle. Calle tvivlar nog på att den någonsin ska bli klar. Den första tog extremt lång tid, men så blev den ju extremt bra! Det tar tid att göra fel, repa upp och göra fel igen, repa upp, göra fel ytterliggare en gång. Men som man säger, fjärde gången gillt.

Själv tänker jag bevisa att med facit i handen så tar en socka inte mer än 2 veckor att sticka. Och då ska tilläggas att jag stickar på mina små pauser som jag har på jobbet. Om jag fick sticka långa stunder, då skulle nog inte ta mer än kanske en vecka? Jag blir ju snabbare hela tiden, träning ger färdighet!

När den andra sockan är klar, då ska jag träna på hälar och när jag kan de två modeller som jag känner till, då ska jag nog pröva att sticka ett par barnstrumpor till Morgan,

Eftersom vi har arbetat som små djur på huset inför Julen, så har jag inte spunnit något på ett par veckor. Det börjar verkligen suga i spinningtarmen, dags att ta upp det snarast! Jag vill ju sticka något fint av mitt underbara Kamel/silkesgarn.

Kommentarer