Klar

Baskern är klar! Men den är redan upprepad. Calles kommentar om den var; Det var den fulaste mössa jag någonsin sett! Så vad gör man? Nä, jag tyckte inte heller att den var snygg. Då, när man vet att man aldrig kommer att använda den, då är det bättre att använda garnet till något bättre, något som man faktiskt använder, sockor kanske eller den där Capen som jag drömmer om att sticka!

 

Eftersom Calle gått med i ett jaktlag, så räknar vi med att få hem en massa kött snart. Och för att ta reda på köttet, så har vi tänkt att förutom mala köttfärs, göra en massa grytor. Nu är det så att både jag och Calle är kass på grytor. Därav så har vi bokat upp grytexperten i vår familj, Nettan, för att lära oss. I går så åkte jag till Åkersberga och köpte kött. Jag trodde i min enfald att grytkött var billigt, men icke. Det jag hade googlat att jag skulle ha, var Högrev och Bogbladsstek på ben. För det första så säljs nästan inget nötkött på ben längre. Det har med galnakosjukan att göra, så jag fick helt enkelt göra så att jag köpte till ett märgben. Högreven kostade dessutom, på extrapris, 99:-/kg. Bogbladsstek hade de ingen alls, så då rekomenderades jag att köpa picnikbog. Inte heller helt billigt kött, 74:-/kg. Det är ett kött som jag aldrig köpt förut, för att jag inte tycker att det låter gott! Så nu är det alltså bara att hålla tummarna för att mina förutfattade meningar än en gång inte stämmer! Jag misstänker att denna matlagningsbonanza kommer att innefatta en massa vindrickande, så om jag är kapabel, så kommer en rapport på hur grytan blev senare!

 

Kommentarer

  1. Det är billigare att bli vegetarian ;) men lycka till med grytorna och jag tycker baskern var fin! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar