Världens bästa Vecka

En vecka om året så är det like svårt att få min uppmärksamhet. Under hela min vakna tid, så antingen lyssnar jag på radion i bussen eller genom mobilen eller som nu, tittar på tv. Och när det inte går på SVT 2, då tittar jag på SVT play om jag har möjlighet!

Och vad är det då som upptar min vakna tid på detta sätt? Jo, det är Musikhjälpen.

Ifrån det första året så har jag varit helt såld på detta program. Och att min favorit radiopratare är en av programledarna gör ju liksom inte saken sämre! Sen så är det ju underbart att se hur Sverige går samman och samlar in pengar för en riktigt god sak!

Förra året så satsade jag alla mina pengar på en gång. Det ska jag inte göra i år. I år så tänker jag istället önska samma låt flera gånger, så får vi se om den spelas och spelas den, så är det säkert när jag sover och inte lyssnar. Men vad gör väl det, det är ju ändå för en god saks skull!

Det skulle vara kul att veta om det är någon annan liksom jag, nästan äts upp av musikhjälpen. Kan ni inte lämna en liten kommentar och berätta gärna om ni önskar någon musik!?!

 

Kommentarer

Skicka en kommentar