Varför sova, när man kan vara vaken?

När Whoopi vill ut, då vill hon ut och det pronto! Alltså så kliver jag upp, klär på mig och tar ut henne och katterna på en liten promenad. Jag tänkte pröva skoterspåren, men de var inte tillräckligt körda för att hålla för en promenad. Tyvärr, det är ju kul att få gå nya vägar och inte bara samma fram och tillbaka till soptunnan-promenad!

Temperaturen här på Gåsvik visar -10°, inte så mycket om man läser på "facebook", där har de visst haft -25° i Odensala, Märsta, men ändå tillräckligt för att jag tyckte att det var dags med en brasa när jag kom in. Det gäller att hålla röris varm, hon får aldrig kallna för då tar det tid att få henne varm igen!

Man kan fråga sig varför det inte blev något blogginlägg i går, det finns ju att skriva om, men det som det ska skrivas om tar ju en himla tid, så tiden räcker liksom inte till.

Ta det här med att bygga om hallen. En ganska enkel sak kan man tycka och om man arbetar åt andra, hos andra, ja då finns det ju liksom inget som distraherar en. Då bygger man när man är där! Hemma så ska katterna, hunden, tvätten, städningen (som för övrigt ligger långt efter) och brasan, ha sin beskurna del av ens uppmärksamhet. Lägg där till att man vill göra lite roliga saker, så som att spinna och titta på tv'n, ja, då tar helt enkelt byggandet tid! Men nu, nu börjar vi faktiskt kunna skönja slutet, åtminstone på etapp 1 av 2 etapper. I dag så kommer all El, dvs värmegolvet plus alla lock till alla eldoser och eluttag, på plats + att vi kommer att lägga klinkers. Det som inte riktigt kommer att bli klart innan Jul, det är nog skohyllan som ska byggas under trappan, på väggen mot gästrummet! Nästa helg kommer gå åt till å måla hela härligheten och jag som inte gillar att måla!

Snart så kan vi röra oss obehindrat i matsalen!
Nu så ska jag passa på att spinna, vad annat kan jag göra? Brasan ska passas och Calle sover, så det passar utmärkt!

 

Kommentarer

  1. Vad fint det blir med responsen :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det fint med respons! ;-)
      //Monzan

      Radera
  2. Visst är det viktigt att hålla rörspisen i rätt temperatur. Vi eldar i vår Sonja under dagen, fast det inte behövs ur uppvärmningssynpunkt. Men då kvällen kommer är den lagrade värmen skön. Utan den skulle det ta flera timmar att få värme i huset./Jan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar