Lillebror har blivit vuxen

I dag är det annandag Jul. I vår familj så firar vi inte längre Jul, nu är det lillebrors dag. Ingen Julmat så långt ögat kan nå. I år så är det extra viktigt att fira lillebror, för i år så är året som han blir vuxen, dvs fyller 40.

Att lillebror fyller år, är en anledning god som någon för att åka till Märsta, men det är också så att jag ska arbeta i morgon och börjar 0456. Det finns inte en chans att jag skulle hinna i tid om jag tog 0400 färjan. Så det gjorde att jag var tvungen att åka och sova hos mamsen och papsen. Nu arbetar jag de sista 3 dagarna innan vi går in i ett nytt år och då tycker man att jag kunde ha fått lite schyssta arbetstider, men icke sa nicke. Jag börjar så tidigt varje dag, att det inte funkar med att åka hem. Jag får helt enkelt stanna här i Märsta. En sak som kan vara bra med det, det är att jag kan hinna hälsa på gamla vänner som annars är väldigt svårt att få tid för annars. Jag ska kolla med min vän Lisa om hon har tid, det var så länge sedan sist som vi sågs irl. I dag så är det så att vi håller kontakt med varandra genom våra bloggar, nä lite irl-tid behövs verkligen!

 

Kommentarer