Isigt ute, varmt inne!

Det har inte snöat idag och det är jag glad för. Morgonen började med att vi fick skotta fram bilarna och katt- kompost- och bilgångarna. En ganska stor tallkvist hade blåst ned och landat precis bakom Volvon, känns skönt att den inte träffade bilen. När bilarna var framskottade bar det av till kiosken för att spela på lotta, det gör vi varje lördag och varje lördag så är det vår tur att vinna storkovan. Men det ser ut att dröja ytterligare en helg innan den landar hos oss! Affären fick sig också ett besök av oss innan det bar av hemåt.

Väl hemma så var det bara att sätta igång med snickrandet. Om 23 dagar är det Julafton och då kommer förmodligen hela min familj hit. Då kan det inte se ut som skit i hallen!

 

Vi slet hårt i åtminstone 5 timmar och jag tycker att det gick riktigt bra, trots att vi var tvungna att stå i brasrummet och såga! Vid elskåpet kunde vi inte gå längre ned, för Elis behöver komma åt.

Stackars Whoopi! Hon som trodde att hon skulle få vara ute och dyka efter pinnar i den djupa snön. Något hon faktiskt verkar att gilla mer än att bara leta pinne. Istället så fick hon ligga på fårskinnet och lyssna på en dammsugare, en kap/ger och en spikpistol om vart annat!

När vi la ned jobbet för dagen så fick i alla fall Whoopi en liten promenad. Med på alla våra promenader är alltid Lilla My, även efter att Whoopi gått in, så hänger Mysan med mig runt på tomten.

Här var jag ute och jagade fina isbildningar i träden. Jag älskar isformationer, någon gång, när vi skaffat ett nytt batteri till min gamla Mac, då ska jag visa er mina favorit isbitar. De här var de jag hittade i kväll.

Efter att ha varit ute och jagat is, så var det skönt att komma in i stugvärmen. Och vilken jäkla värme vi fått inne i dag. Innan vi slog igen väggen mot gästrummet, så isolerade vi neråt och utåt för Calle tyckte att det drog och det hade han nog rätt i!

 

Kommentarer