Gott Nytt År.....eller?

Redan i går så upptäckte vi, vad jag länge misstänkt. Snön skulle krossa växthuset om jag inte gjorde något åt det och självklart så har inte min tid räckt till för att raka ner all snö ifrån det! Så nu ser det ut så här;!

Man kan lista både för- och nackdelar med ett krossat växthus. En av fördelarna är att nu får vi verkligen ta tag i att bygga det riktiga växthuset vi har talat om så länge nu. En av de stora nackdelarna är att nu skjuts garaget upp med cirka 30-40 tusen kr. Hur lång tid det är vet jag inte riktigt, men det är så mycket som vi uppskattar det nya växthuset till! Den här gången så ska vi göra ett ordentligt markarbete + att växthuset ska få kanalplast till tak och ha hängrännor för bevattning. Och det är förövrigt en av de grejor som jag funderat på vad gäller växthus som man köper. Om man tittar på bilderna i annonser för växthus, så ser man nästan aldrig hängrännor och vattenuppsamlare och om man vill odla miljövänligt, så bör man väl ta reda på regnvattnet, eller?

Den här vintern har inte bara farit hårt fram med växthuset, många träd, många fler än vad jag kan visa här, har farit riktigt illa. Ett gammalt vackert plommonträd är nu mera bara gammalt, inte vackert längre! En björk, som jag hade tänkt skulle få växa till sig och bli riktigt fin ved, är bara att såga ner i vår innan saven stiger.

Man ska vara glad för det lilla: Bägge fönstren har hållit! Det ena p g a en korgstol som hindrat växthuset ifrån att helt rasa och det andra för att det satt så att det klarade sig. Det gör ju att jag har lite mindre att ta rätt på i vår, förstå om jag skulle leta rätt på en massa glasskärvor i marken!? Det hade ju blivit för jobbigt!

Nog med gnäll. I dag är sista dagen på året och Calle och jag har dragit upp riktlinjer för 2013, så lite tur i oturen att växthuset redan rasat, vi hann ju få med ett nytt i nästa års budet! ;-)

Ett riktigt Gott Slut och Gott Nytt År önskar jag alla mina läsare!

 

Kommentarer

  1. Gott Nytt År på er också! Synd på växthuset, men, men sånt händer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, sånt händer, framförallt när man inte rakar ner snön som ligger på taket! Har ju hänt en gång tidigare, så man kan ju tycka att man borde ha lärt sig något, men icke!
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar