När Calle är hemma, är jag borta!

Vad tråkigt det är att vara borta hemifrån mycket! Det känns som om jag aldrig träffar Calle och nu till helgen blir det värre eftersom jag ska arbeta hela helgen. Det är bara att hoppas att jag får bra tider så att jag kan åka hem mellan lördag och söndag.

Mina färger för ljusmassan har kommit och jag har fått meddelande om att ullen är skickad ifrån England! Jag vill så verkligen inte arbeta helg, men det behövs folk och jag får visa lite intresse för jobbet, då kanske jag får bättre tjänster på vardagarna! Nå ja, den som spar hen har! Nästa helg är jag ledig och då ska det spinnas och kanske stöpa en omgång ljus, om jag får ihop tillräckligt med ljusstumpar så är risken överhängande att det blir stöpning också.

Jag har köpt flisselin, riktigt styv var den, så några problem med att få väskan att inte säcka ihop lär jag inte få. Tyvärr så har jag inte köpt något siden för fodret, för på Tyg Hörnan i Upplands - Väsby så hade de inget sidentyg, alls, what so ever!

Väskan efter att jag spänt ut den på strykbrädan
 

Kommentarer

  1. Förstår din känsla inför helgjobb! Men pysslet låter väldigt roligt :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar