Lyckan lyser över Gåsvik

Gick upp med Calle för att fika med honom innan han åkte till jobbet. Orkade inte gå upp och lägga mig efter att han åkt, så jag började sticka på den andra strumpan istället. Medan jag höll på med hälen så fick jag för mig att jag gjort fel, så jag repade upp allt jag stickat och började om ifrån början. Efter ett tag, så kom jag på att jag inte gjort fel, att jag tänkt rätt, men det var ju så dags att komma på det då, när jag redan börjat om.

När jag kommit nästan lika långt som på första försöket, så kom jag på att jag faktiskt gjort fel, fast den här gången repade jag inte upp allt. Jag var extremt försiktig och plockade upp maskorna. När det var fixat var det dags för mig att lägga ifrån mig stickningen för att åka till torget för att hämta ut min lilla beställning av ljusfärger. 112 kr hade jag handlat för och 182 kr kostade det med postförskott! Snacka om att det är dyrt att skicka små lätta paket inom Sverige!

Väl hemma igen så fixade jag med min lilla kuvertväska. Jag lyckades ju få tag på ett riktigt styvt flisselin, men tyvärr inget siden tyg på tygaffären i Upplands-Väsby.

Medan jag fixade med väskan så kom Posten åkandes på vår lilla väg. Jag blev så glad så jag nästan sprang ner brevbäraren. Äntligen, äntligen, äntligen. Mina garnämnen ifrån England har äntligen kommit!

Så här i efterhand så kan jag undra varför jag inte beställt mer, men å andra sidan, det kommer göras fler beställningar! Mitt paket ifrån England vägde nästan 3kg och kostade £12 att få det fraktat till dörren. Jag ser inte riktigt logiken i prissättningen. Gör ni?

Självklart så har jag inte tagit upp stickningen, den får vänta till jobbet! Här ska det bara spinnas när jag är hemma! Jag har startat med min Kamel/Silkesblandning och den är så himla mysig så jag undrar varför jag inte beställde ännu mer och varför jag inte beställde ren kamel? Så dumt, det får jag göra nästa gång istället!

I helgen ska jag arbeta, så jag får vänta tills på måndag innan jag kan spinna mer. Jag längtar redan.

 

Kommentarer

  1. Svar
    1. Tack! Jag tror faktiskt att den kan bli riktigt trevlig när den är helt klar!

      Radera

Skicka en kommentar