Jag får just ingen ting gjort

Min dag i dag bestod till stor del av spinnande. Det är lätt att låta tiden flyga iväg, om det inte vore för Whoopi, så skulle jag knappast lyfta på rumpan, än mindre komma ut i friska luften. Det är tur att jag har henne. Tack vare vovven så har jag fått lite gjort ute, bl a så har jag sått lite blomfrön. Vallmo och Ringblommor. Kanske klarar de vätan, då får jag tidig blomning eller så ruttnar de. Det är tur att jag har mycket Ringbloms - och Vallmofrö. För att vara säker på blomning så sår jag i vår igen!

Härvan med Kamel/Silkeblandningen blir bara snyggare och snyggare ju mer jag skalar bort ifrån den. Jag går och tittar på den hela tiden. Knappast så att jag vill ta något mer ifrån den, men jag vet ju att garnet som jag spinner, kommer bli lika snyggt som härvan, om inte snyggare!

En spole klar, den andra har kommit drygt halvvägs. När tre är spunna, så tvinnar jag ihop dem och får ett himla snyggt garn. Min plan är att sticka en cape, men jag tror att ett kilo garn kan vara för lite. Jag får helt enkelt beställa mer!

I morgon kallar arbetet, då återupptar jag stickandet! Kanske blir jag klar med Calles sockor!? Vi får se, men jag tror det, jag vill ju gärna börja med mina egna sockor så snart som möjligt!

 

Kommentarer