Hur har man egentligen tid att arbeta?

Tänk att något så gammalmodigt som att spinna garn, kan skänka mig så mycket glädje! Jag hann knappast innanför dörren innan jag satt vid spinnrocken och spann! Jo, jag hann ju pussa på Calle och hälsa på katterna och kela lite med Whoopi innan jag startade, men det var också allt!

Den blir fin, min tråd av Kamel/Silke! Jag har spunnit med det förut, men inte på en spinnrock, utan med slända. Jag mins att jag gillade det, men jag kan inte minnas att det var så mjukt och följsamt som det är! Jag tror jag är kär!

Det är så himla roligt och rogivande att spinnna, så jag vill inte arbeta längre! Jag vill bara hem och spinna! Så jag säger som vår vän Johan Bygg; Hur har folk tid att arbeta?

I går kväll så orkade jag inte hålla mig vaken igenom "Så mycket bättre", jag stängde av under Pughs framträdande. Och i och med det, så såg jag ju knappast "Downton Abbey". Men då har jag räknat ut det så fiffigt, att när Calle åker till jobbet i morgon, då ställer jag fram spinnrocken framför tv'n och tittar på Viasat Play. Två flugor i en smäll!

Calles sockor är nästan färdiga, men helt färdiga blir de inte föräns tidigast på tisdag, då är det "back to business"

 

Kommentarer