Det går trögt nu

I dag, när jag försökte bli klar med den andra sockan, insåg jag att jag var tvungen att repa upp! IGEN! Vet inte för vilken gång i ordningen, men det var i alla fall inte hälen som jag var tvungen att repa upp, det var det bruna garnet som inte såg riktigt klokt ut. Närmare bestämt avmaskningen som inte blev bra. Två orsaker finns det till det. 1. Det bruna garnet är mycket tjockare nu, än vad det var på den första sockan, nackdelen med hemmaspunnet garn! (Speciellt det som är spunnet när man precis lärt sig att spinna) och 2. Att jag inte skrev upp avmaskningsordningen ordentligt, så nu vet jag inte hur jag ska göra, jag chansar och det brukar aldrig bli så där väldans bra. men eftersom jag lovat er bild på sockan, så får ni nu en bild på en ej färdig socka!

 

Kommentarer