Calle är hemma!

I morse ringde Calle och ville bli hämtad. Och hur skönt det än varit att vara ensam hemma, så var det härligt att få hem honom. Han har haft det bra, det lät faktiskt som om de haft det himla bra i år. Eftersom fisktefångsten med nät varit dålig de år som Calle varit med, så hade de utökat fisket till tävlingar med kastspö. Det blev inte heller någon stor fångst med kastspöt, men sammanlagt så fick de ungefär 10 laxar, 30 sikar och en stor Gädda.

Hemma fortsatte jag att sticka på min lilla kuvertväska. Nästan klar, och så går stickorna sönder och jag tappar en massa maskor. Man kan ju bli arg för mindre!

Först hade jag panik för att jag tappade maskor och visste inte hur jag skulle få upp dem, men Calle kom till undsättning med min jätte-säkerhetsnål och jag lyckades så bra så att när jag var klar hade jag två extramaskor! Problemet med stickorna löste jag med en vinkork! Vilken tur att Calle gillar att spara på gamla vinkorkar!

Jag är nu så himla redo att komma igång och sticka strumpor, hoppas att jag gör det i veckan! Trots allt så är det ju bara mig det hänger på

 

Kommentarer