Blogginlägget som gick upp i rök

I bland så blir jag lätt upprörd på alla teknikprylar som vi omger oss med! Egentligen så är det inte prylen som jag borde vara upprörd över, utan programmet.

I det här fallet så gäller det programmet "Blogger". Det använder man för att göra inlägg ifrån mobilen.

I går så hade jag skrivit ett långt och målande inlägg om hur jag nästan hamnade i ett dike nära Lisa. När jag skrivit klart så skulle jag bara lägga till bilden, ja, den bild som faktiskt publicerades, men var texten tog vägen, det har jag ingen som helst aning om! Och eftersom vi skulle på julbord, så fanns det absolut ingen tid till att skriva om allt.

Julbordet som vi var på, i Uppsalas saluhall, det var gott, men saknade grönsaker, inte ens som dekoration fanns det några. Första gången jag varit på ett julbord utan grönsaker. Vad de däremot hade, som jag heller aldrig varit med om, det var kräftor, krabba och kycklinggben!

Underhållningen som bjöds var Wallmans på julturne!


 

Den var bra, synd att publiken var så tam.

Jag hade tänkt att använda min lediga dag till att spinna mitt Kamel/silkesgarn, men jag fick lägga tid på att få tomten framkomlig. I Märsta hade det kanske snöat en dryg dm, men här på ön, så var det minst 30 cm! Och det värsta av allt, tung blötsnö! Allt jag orkade skotta var kattgångarna, kompostgången och nästan en gång till parkeringen!

 

Dessa gångar som jag kallar kattgångar, de är för att katterna ska kunna gå ut och göra sina behov!

Whoopi var med mig hela tiden som jag skottade, emellanåt så fick jag kasta en och annan pinne. Medan hon letar pinne, så växer hennes päls av snöbollar. När vi kom in frös hon så mycket så jag fick skynda mig att klippa bort alla snöbollar så att hon kunde lägga sig framför brasan och torka upp!

 

Kommentarer