Promenad i skenet av en pannlampa

På vår tomt har vi två stycken stolpbelysningar, tyvärr så har vi inte haft en fungerande lampa i någon av dem de två senaste åren. Och inte blir det bättre av att det är 100m till närmaste gatlykta och en massa träd i vägen som skymmer den.

Alla dessa problem löser man lätt med en pannlampa. Calle hittade några billiga och fantastiskt starka pannlampor hos Engelsons.se (eller något liknande). De lyser upp min promenad på ett fantastiskt sätt.

Alla tre katter följer med på promenaden, Spock är tuffast, sen har vi Lilla My och tröttast är mamma Ronja, som för övrigt mest följer med till grindstolpen och där sitter hon tills hon ser oss vara på väg tillbaka, då kan hon gå hem.

Lampan lyser upp höstens härliga nypon. Ett bra år, då jag har mycket tid över, då ska jag göra hemmagjord Nyponsoppa, så som farmor gjorde. Och detta enbart för att få känna hur det kliar i halsen. Jag vet inte om det är inbillning, men som jag minns det så kliade den faktiskt i halsen.

Whoopi har bråttom någonstans, jag vet inte om det beror på att hon fryser om rumpan? Den senaste tiden så har hon tappat väldigt mycket hår på bakdelen. Jag måste nog ta henne till en veterinär snart.

Trots att jag hade en bångstyrig Whoopi i koppel, två katter runt fötterna och en pannlampa som var i vägen för kameran, så lyckades jag ta ett hyfsat kort på månen. Det skulle vara kul att någon gång få tid att själv ge sig ut och fotografera, både på kvällen, men framförallt på morgonen, när ljuset är så där härligt!

 

Kommentarer