Mycket kvar

Inför den här helgen så gjorde Calle och jag en arbetslista.

Och trots att vi har arbetat som små jon de här dagarna, så har vi fortfarande nio punkter kvar! (Det ser ut att vara tio punkter kvar, men efter den här bilden, så kom Calle på att vi hade en till sak att bocka av.) Och om ni tittar noga, så är det i stort sett bara utearbete som inte är förbockat. Det är så typiskt, vackert väder har det varit hela helgen och vi har varit innomhus. Det är sådana här arbetshelger som man gärna hade sett att det regnat!

Vår lista är lite missvisande, för jag har faktiskt slängt väldigt mycket skräp. Vi tog inte med det på listan, för vi visste inte att grannen skulle komma över med en container redan i lördags, men det gjorde han. Den är nu fylld och ändå så finns det mycket skräp kvar. Jag har bara lyckats fylla den med ena skräphögen, och inte ens hela den fick plats!

 

Den översta bildens hög är nästan helt borta, men den undre bildens hög, den ligger där den ligger!

I morgon är det jobb igen, jag önskar så att jag kunde vara hemma och fixa i trädgården. Jag brukar inte alls spendera mycket tid på trädgården på hösten, men nu håller jag på att fixa med en ny rabatt + att jag ännu inte fått vitlök i jorden ännu. Det brukar alltid annars vara avklarat till sista helgen i september!

 

Kommentarer

  1. Sopor på tomten det är över allt,
    I huset till vintern det kan bli kallt!
    Men taket blev lite ballt.
    Farbror han pratar massa strunt,
    Om att mig lära..det blir så dumt.
    Men det är väl för att vara lite kul,
    Vi får se inne temperaturen till jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hhahaha! Kära Anonym, det verkar som om du är ute och reser och har alldeles för lite att göra!
      PoK Monzan

      Radera

Skicka en kommentar