Mat för nästan hela slanten

Vi har varit mycket dåliga på att förbereda matlådor de senaste veckorna, men i kväll så har vi ändrat på det!

Jag har lagat min lasagne utan pasta, eller en del vill kanske kalla den moussaka utan Aubergine och potatis, men med Squash! Jag vill inte ta åt mig hela äran, för Calle gjorde köttfärssåsen som jag har använt till den. Bechamelsås har jag inte heller använt. Däremot en, i mina ögon, fantastiskt god grädd/lök/rödvinssås.

I botten av formen, ett lager ganska tjockt hyvlad Squash.

Sen köttfärssåsen med rikligt med svamp i!

Ett till lager med Squash. Det var ju ett tag sen nu som jag skördade squashisarna och jag vill ju inte att de ska ligga i kylen och bli dåliga!

Uppe på det min sås!

De röda prickarna är chili ifrån trädgården. Eftersom min skörd av chili blev så extremt dålig i år, så är inte chili något som jag slösar med, men till den här goa' såsen, så får man lov att slösa!

eftersom jag hade så många mogna tomater i fönstret, så passade jag på att slänga på tomater innan jag toppade med ost.

 

Efter 20 min i ugnen, var av tio minuter på grill, så ser lasagnen så här smarrig ut!

Man vill ju inte leva på Lasagne resten av veckan, så till kvällsmat blev det köttfärssåt, bulgur och grönsaker. Det kommer även dyka upp i matlådan någon dag i veckan!

Att hela kvällen ägnats åt matlagning gör inte så mycket. Något trädgårdsarbeta hade inte gått att genomföra, det har regnat oavbrutet sen klockan 1600! Det jobbiga med detta mycket regnandet är katterna, och då framförallt en katt, Mr Spock! Han går alla på nerverna när han är understimmulerad! Lilla My däremot, hon ligger bara framför rörspisen och vilar upp inför bättre väder!

 

Kommentarer

Skicka en kommentar