Home alone

I kväll och hela dagen i morgon så är Calle på jakt! Nu får ni inte tro att jag uppskattar Calles sällskap, men i bland så är det bara så skönt att få vara ensam hemma. Eller, ensam och ensam. Det är man aldrig när man har en hund och tre katter att fightas med.

I alla fall så ska jag passa på att njuta av att inte ha sällskap av andra människor och inte behöva anpassa mig efter andras önskemål. Ta bara det här med tv och filmer på tv. Calle och jag har absolut inte samma smak när det gäller tv'n, men jag har slutat tjafsa om vad vi ska titta på. Jag surfar på nätet medan han tittar på sina tv-program.

Kvällens sysslor

Redan innan Calle åkte så hade jag bestämt mig för att storstäda klädkammaren nästa gång jag var själv. Det var verkligen hög tid för det. Jag minns faktiskt inte senast som jag såg hela bänkskivan. Jag tror det var någon gång i Januari-Februari, när jag drog i gång frösådden.

 

Här syns ju inte bänkskivan, men jag tror ni kan tänka er
När jag städar så gör jag det ordentligt. Och när jag menar ordentligt, så menar jag verkligen det! Allt flyttas ut. Och ut här, menas ut i tv-rummet. Problemet med det är att det blir väldigt svårt att röra sig i tv-rummet.

Men det blir bra i klädkammaren i alla fall! Det är det som är det viktiga (Och att jag hinner få undan det mesta i tv-rummet tills Calle kommer hem)

Fler sysslor

Jag (och kära mamma) har samlat ljusstumpar en längre tid nu. Jag hade tänkt stöpa ljus redan förra hösten, men utav någon anledning, så hann jag inte med det. Så, med vädret som inspiration bestämde jag mig för att nu var det dags att fixa ljusen. Så medan jag tömde klädkammaren lät jag alla stumpar smälta på spisen.

Jag har faktiskt köpt en 5-L olivolja för att ha något att göra ljusen i! Det var kanske därför jag inte stöpte några ljus förra hösten? Jag hade ju inte gjort slut på oljan då! Det kan tyckas lite onödigt att smälta oljan redan, fast jag inte ska stöpa för ens i morgon, men jag ville rensa den på skräp och vekstumpar.

Det börjar bli sent nu, och med tanke på hur mycket jag har att göra i morgon, så skulle jag kanske gå och lägga mig? Den stora härliga sängen helt för mig själv! Nä, faktiskt, jag börjar sakna Calle nu. Han kan gott och väl få komma hem nu!

 

Kommentarer

  1. OJ! Hoppas jag inte stör dej allt för mycket imorgon...? Tar med mej plattorna iallafall :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar