Höstarbete

Normalt så gör jag nästan inget i trädgården på hösten, om man bortser ifrån att jag sätter vitlök vill säga! I år, har jag storartade planer, så jag gräver för fullt! I går så gjorde jag det jag trodde att jag kanske skulle hinna till helgen, d v s jag grävde upp RödaVinbär ifrån kärret.
Det var ju inte direkt det lättaste jobbet. De flesta av vad jag trodde var vinbärsbuskar, visade sig vara avläggare. Någon riktig buske hittade jag aldrig. Nåja, jag lyckades i alla fall få upp vinbär tillräckligt för att det ska se bra ut emellan de vita vinbären. Det blir en riktig Skånela IF plantering!
I kväll så tänkte jag börja gräva hål för de perenner som jag ska flytta dit. Jag har inte riktigt bestämt mig än, men det är häftigt med många växter på en liten yta. Jag vill att det ska vara ganska tätt. Lite djungelkänsla och det är något jag verkligen saknar där där växterna växer just nu. En blomma här, en annan blomma där! Nä det är inget för mig. Tätt ska det vara!

Kommentarer