Snart på väg

I dag så blir det en liten tur till Mariehamn fram och tillbaka. Man kan ju tycka att det är lite onödigt att bara åka fram och tillbaka, men jag ser det som en chans att få komma ut till havs, jag har inte åkt båt på år och dagar känns det som.

Att jag överhuvud taget åker till Mariehamn är för att jag ändå skulle få åka till Kapellskär för att hämta hem Calle, då tyckte jag att jag lika gärna kunde åka fram och tillbaka.

Priset är ju inte direkt något som tär särskilt hårt på vår ekonomi, 30 t o r. Sen så tillkommer kostnaden för att ha bilen parkerad, 30 kr. Men om man är van vid de hutlösa priserna på Arlanda, så är det också peanuts!

Om jag å andra sidan hade valt att bara åka och hämta Calle, så hade det blivit så himla många turer med bilen, först hem ifrån arbetet, men bara en kort stund, på den korta stunden så skulle jag också hinna äta middag, sen i väg till Kapellskär och så skulle vi inte vara hemma för än fram emot 2030. På det här sättet så äter vi middag tillsammans ombord på båten! Det tyckte jag var en lysande idé och tydligen Calle också, eftersom han höll med mig om att jag skulle ta mig över!

Hittills så kan jag konstatera att jag har en himla tur med vädret, men jag har ännu inte kollat hur det ser ut i Mariehamn.

Kommentarer

  1. Calle räknade med en räkmacka... Delat på två!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar