Köra buss

De ringde ifrån busseriet och undrade om jag kunde arbeta något och eftersom jag vill att de ska komma ihåg mig när mitt lilla vikariat gått ut, så sa jag ja till att arbeta en korttjänst idag. Jag skulle arbeta ifrån 1227 till 1840, visst låter det ok!? Jag letar och letar efter en tjänst som ser ut så men hittar inget och mycket riktigt, i torsdags så ringde de och sa att tjänsten började 1211, inget problem direkt, 18 min tidigare. Men det är nu det lustiga dyker upp, i nästa andetag säger de att tjänsten slutar 2108!?!?!? Jag som aldrig brukar köra efter 2000! Jag klarade det, men det var knappt!

När man kör buss så får man ofta se roliga saker och just idag så förgyllde detta min dag!

 

Jag kan ju bara gissa vad Calle skulle säga, eller snarare hur han skulle låta om jag kom hem och berättade att jag parkerat bilen på en sten!

Kommentarer

Skicka en kommentar