Höstkänslor

I går efter jobbet så åkte Calle, jag och Whoopi till Grundviks ångbåtsbrygga. Vi hade med oss våra kastspön och på första kastet så får Calle en gädda. Det var en väldigt liten gädda, ungefär 30 cm så den fick hoppa i sjön igen. Sen så stod vi där i ungefär en timme och inte så mycket som ett hugg! Men det var mysigt, solen sken och skepp gjorde konstiga turer på fjärden!                                        Ett av de större kryssningsfartygen kom norr ifrån, svängde runt saxaröarna och gick tillbaka norr ut, jag har aldrig sett något liknande. Nu tänker ni säkert att det kommer att komma bilder, dels en på gäddan och så en på kryssningsfartyget, men nej, både Calle och jag hade åkt ifrån både telefon och kamera.

Efter fisket så åt vi kräftstjärtar och kastade dart. Calle gjorde en Robin Hood! Fast det är svårt att dela en dart pil!

I dag efter jobbet så har vi inte haft fullt så mysigt som i går, men klippa gräs och hugga ved är inte helt dåligt det heller. I morse fick vi lite panik. Hemma var temperaturen 6°c, när vi kom till Åkersberga var det bara 3°c och frost på ett fält. I Täby, där var det bara 2°c! Är hösten här nu? Är det kanske dags att börja elda inne?



Jag tänker bespara er ytterligare en tråkig bild på nyskördad gurka, ni får nöja er med att veta att i går så skördade jag fem stycken gurkor som tillsammans vägde 2866G!

Kommentarer