Skillnaden

För er som inte såg det, så var skillnaden den att på bilden tagen i går, så finns det längre inget Aspsly bakom containern! Vi har äntligen gjort slag i saken och köpt en trimmer/röjsåg. Som jag har längtat. Nu kan vi se till att dikena är rensade, att ogräset som växer på vår jordkulle och gräset under staketet till köksträdgården hålls kort!

I går så mötte vi svärmor och Roffe nere vid hamnen. För första gången så åkte de inte bil till oss, de tog en waxholmsbåten Storskär, åt på den och hade en härlig tur ut till oss.

 

Eftersom svärmor och Roffe åt på båten, så blev det bara snacks och vin här hos oss. När snackset var slut så gick vi in och kastade dart, men ganska så snart så var jag tvungen att inse att vin, dart och Jag inte passar ihop! Träffbilden var allt annat än vad jag önskade mig.

I dag efter frukost så gick svärmor och jag ut i blåbärsskogen. Trots att vi höll på i nästan 45 minuter så blev det inte mycket mer än 600 någonting G. Men, men, det är bättre än inget alls!

 

Efterblåbärsplocket så gick Calle och svärmor, som är väldigt allergisk mot geting/bistick, ner för att kolla in bina. Med tanke på allergin så var vi extremt nogranna med att svärmor var välklädd. Inga bin skulle få chansen att komma åt att sticka henne! Och inga bin gjorde heller det, totalt sett så kan man säga att bina skötte sig riktigt bra!

Däremot så har vi lite problem med ena samhället, det är lite svagt och vi hittar ingen drottning. Vi får se om det klarar sig!


 
Innan vi skickade hem svärmor och Roffe, så skördade jag en gurka att skicka med dem hem. 329 G.
 
 
 
Sen så var det i stor sett dags att ta och promenera ned till hamnen och invänta båten. Det var mycket folk som skulle med båten, men med tanke på att det skulle vara en stor båt, så gjorde ju inte det något. Sen, när båten kom, så tänkte jag, hur i helvete ska alla passagerare få plats? Det var absolut inte den båten som tidtabellen sa som kom. I stället så var det Sjösaga, en båt jag aldrig sett! Alla människor kom om bord, men med tanke på att det var 3 eller fjärde hamnen och ett helt gäng till att stanna vid, så kan man ju undra om alla fick plats.
 
 

Kommentarer