Semester, men när då?

Vi började vår sommarsemester i går och i dag så kan man tro att vi har hamnat på ett straffläger för brottslingar. Medan jag klippte gräsmattan, ja, precis den som Calle klippte i går, så började Calle att såga upp stockarna som legat på vår tomt sen i vintras. Det ska sägas att jag inte klippte hela gräsmattan, bara den del som syns på vår väg. (Den väg som bara ett till hushåll förutom oss, använder.) När jag var färdig med klippandet, så gick jag över till att hjälpa Calle, inte med att såga, men väl med att flytta kubbarna som Calle sågat upp. Först så skulle de lyftas fram, sedan så skulle de flyttas ungefär 50 m, så att de hamnade vid vedboden. Calle sågade upp 7 eller 8 stockar, sen så var det dags för lunch. Under lunchen så började det inte bara att regna, grannen kom över och började flytta om stockar. Allt för att Calle skulle ha något att arbeta med.

Det är inget kyrkogårdskors i förgrunden, bara en gammal midsommarstång!

 

Det är bra med grannar med stora maskiner, Calles arbete kommer att vara mycket lättare i morgon än vad det var under förmiddagen i dag!

När regnet lugnat ned sig så gick vi ut och börja hugga upp kubbarna, Calle med skruvklyv och jag med yxa och ganska så snart så var vi helt slut. Man kan säga att vi har sparat en hel del arbete till någon annan dag 😜.

Trots kraftig trötthet i precis hela kroppen så bestämde jag mig för att göra min dagliga runda i blåbärsskogen. Jag höll på i exakt 40 minuter och lyckades få med mig 522 G hem. 55 G mindre än i går, men det fyllde i alla fall ut min frys med 400 G härliga blåbär! Min regel, aldrig frysa in allt du plockar!

 

Blåbär är så fina, så jag tog en bild på dem att ha på mitt skrivbord på "Paddan"! Så nu blir jag sugen på blåbär så fort som jag slår på den.

 

Tomorrow is a nother day, men förmodligen så blir i morgon lika jobbig som i dag har varit!

Kommentarer

  1. Är sååå imponerad av alla som får med sig blåbär hem från skogen. Mina föräldrar är bärplockartokiga och drog med när jag var liten ... i dag plockar jag ogärna bär. Får jag ihop en deciliter så känner jag mig oerhört duktig :) De få jag plockar hamnar i munnen :)

    Tusen tack för tipset med gurkorna. Ska låta mina växa precis som de vill i sommar!!!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar