Oops, vart tog tiden vägen?

Ibland så räcker ju helt enkelt inte tiden till, till allt man vill göra, så den här veckan/helgen har jag inte hunnit med bloggandet. Och egentligen så är det ju så, att när man inte hinner skriva i bloggen, det är då man har en hel del att berätta. Och så också denna gång. Fast det här inlägget blir bara för att visa hur duktiga vi varit med veden + en liten skördeuppdatering.

I torsdags så arbetade vi hårt med veden, jag var nog på tok för trött för att blogga efter det arbetspasset. I morse så staplade vi all ved vi högg då och så här såg det ut när det var färdigstaplat.

 

Efter att vi staplat torsdagsveden, så har vi slitit hårt, så trots att vi inte har staplat all dagens upphuggning, så ser man en stor skillnad!

 

I fredags så skördade jag en gurka, egentligen för att skicka med våra otroligt trevliga middags/nattgäster hem dagen efter, men det glömde vi. 388 G kan vi lägga till vår skördestatestik! Jag ska nog ut och skörda några till efter att jag har kollat på Formula 1 loppet ifrån Ungern, för i växthuset så frodas gurkorna!

 

Kommentarer